Reklama [A3] - Barlinek Okna Artur Gubała
Reklama [B] - Kancelaria Adwokacka
MK KOSMETOLOG
Żeglarski obóz polsko-niemiecki

Nasza współpraca z Prenzlau zaczęła się w zeszłym roku, gdy pod koniec kwietnia pojechaliśmy na wspólny trening.

Kolejna wizyta miała miejsce u nas, gdzie to trenerzy wzięli udział w zorganizowanych przez nas regatach rodzinnych w sierpniu zeszłego roku. W tym roku po raz drugi odwiedziliśmy miasto partnerskie celem wspólnego treningu.

Pod koniec zeszłego roku ustaliliśmy wspólny kalendarz regat, w którym zaplanowaliśmy czterodniowy obóz żeglarski w Barlinku. I tak nadszedł długo wyczekiwany moment przez naszych zawodników, i 02.06.2017 przyjechała do nas mocna grupa żeglarzy z klubu Segel-club rot-weiß prenzlau e.v. Łącznie przyjechało 14 osób. Gości witamy w piątek po godzinie 17. Przywitanie na przystani rozpakowanie sprzętu, rozmowy o tym co w następnych dniach. Andreas i Nielsen wraz z pozostałymi trenerami i dziećmi zaprosili nasze dzieci do wspólnej gry. Nowa gra naszym dzieciom spodobała się na tyle, że dzieciaki nie chciały iść do domu. Zjedliśmy wspólną kolację, po której rozmawialiśmy jeszcze o sobotnich regatach. Po długich rozmowach,  wspólnych grach czas jechać do hotelu i zameldować naszych gości. Po dopięciu formalności i dobraniu kluczy do pokoju zostawiamy naszych gości i idziemy do domu.

03.04.2017r.sobota. Dzień regat. Oprócz uczestników obozu których przywitaliśmy dnia poprzedniego, przyjeżdżają do nas jeszcze goście z Myśliborza oraz Drawna. Rozpoczęcie regat, omówienie trasy i schodzimy na wodę. Na jeziorze biało od żagli. Łącznie mamy ponad 50 jednostek na wodzie. Warunki pogodowe są dobre. Wiatr płd-zach w porywach do   3 B słonecznie. Na linii startu tłoczno, ale bez kolizji. Do przerwy obiadowej udało nam się rozegrać 3 biegi w klasie Cadet i 4 w klasie Optimist. Obiad o godzinie 15:30. Po przerwie obiadowej udało się jeszcze rozegrać dwa biegi w klasie Optimist i jeden bieg w klasie Cadet. O godzinie 18 nastąpiło uroczyste zamknięcie regat.

I tak wyniki w klasie Optimist przedstawiają się następująco:
1. Blotniak Michał (Myślibórz)
2. Dzierbun Remik (Drawno)
3. Marszałek Kajetan (Myślibórz)
4. Grenda Dorian (Myślibórz)
5. Szymczyk Igor (Myślibórz)
6. Wołoszyn Stanisław (Barlinek)
7. Michalewicz Oliwia (Barlinek)
8. Chojecki Kamil (Myślibórz)
9. Ożóg Oskar (Barlinek)
10. Metryka Natalia (Barlinek)
11. Wąsiak Wojciech  (Barlinek)
12. Wielgosz Jakub (Barlinek)
12. Michalewicz Krystian (Barlinek)
12. Szynkiewicz Iga (Barlinek)
12. Szynkiewicz Oskar  (Barlinek)
12. Gaładyk Igor (Barlinek)
12. Wilk Zofia (Barlinek)
12. Wilk Antoni (Barlinek)
12. Dąbrowska Maria  (Barlinek)

Wyniki klasa Cadet:
7. Jakub Ciesielski +Alex Juskowiak
8. Ksawery Wierzbicki + Filip Kostrzewski
9. Jacek Zduńczyk + Jakub Wąsiak

Regaty zakończyliśmy wręczeniem Pucharów i pamiątkowych dyplomów. Po zamknięciu regat czas na kolację. Po kolacji jeszcze rozmowy trenerów i wspólne gry dzieciaków, które zacieśniają więzi.

04.06.2017. Niedziela. Niedzielę zaczynamy od podsumowania dnia wczorajszego. W pierwszej kolejności podsumowanie przez Polskiego trenera i uwagi do zawodników, następnie Niels trener klubu niemieckiego podsumował i przekazał uwagi swoim, a także naszym zawodnikom.

Po owocnym podsumowaniu czas zejść na wodę. Jeden bieg w załogach stałych, następnie zmiana konfiguracji załóg. Zamiana łódek polscy zawodnicy wsiadają na łódki kolegów niemieckich i odwrotnie. Przerwa na obiad. A po obiedzie  Kolejne biegi i kolejna zmiana konfiguracji jeden zawodnik Polski jeden Niemiecki. Tu dzieciaki dodatkowo się integrują, płynąc razem na łódce rozmawiają ze sobą. Kolejny trening to pływanie po torze rozstawionym przez Niels i Andreasa. Załogi wpływają w tor złożony z bojek i taśm, który jest wąski a ich zadaniem jest przepłynąć halsówką na drugą stronę.

Momentami na torze jest ciasno i wąsko, gdy wiele załóg przepływa w jednym czasie. Bardzo wartościowy trening. Mimo padającego deszczu przez prawie całą niedzielę, dzień należało zaliczyć do bardzo udanych. Do obiadu wiatr o sile 1B i Ulewny deszcz. Po obiedzie trochę się rozwiało i wypogodziło.  Do kolacji składamy sprzęt i sprzątamy. Po kolacji nasze dzieciaki przygotowały grę Twist, w którą grali wszyscy uczestnicy obozu.

05.06.2017. Poniedziałek. Krótki trening na naszym jeziorze, obiad i jeszcze rozmowy trenerów o tym co przed nami. Niestety wszystko co dobre kiedyś się kończy. Czas wracać do rzeczywistości, do pracy, do obowiązków. Obóz w którym wzięło udział tyle osób należy zaliczyć do bardzo udanych. Cenne uwagi przekazane przez niemieckich trenerów wzięliśmy sobie do serca. Sporo godzin spędzonych na wodzie, treningów, gier i wspólnych rozmów daje nam poczucie, że nauczyliśmy się sporo od naszych kolegów. Mamy nadziej, że takich spotkań będzie coraz więcej. Kolejne plany przez nami, ale o tym .... niebawem...

Dziękujemy wszystkim którzy zaangażowali się w realizację tego przedsięwzięcia. Rodzicom-mamom, które pomagały w obsłudze zarówno na statku komisji jak i na przystani. Zawodnikom za udział w obozie i przyjęcie cennych uwag oraz rywalizację na wodzie.

Naszym gościom za to, że mogliśmy wspólnie rywalizować na wodzie i uczyć się od nich. Dziękujemy naszym tłumaczom Arkowi i Magdzie za miło spędzony wspólny czas. Dziękujemy obsłudze technicznej, która pomogła w ustawieniu trasy. A przede wszystkim dziękujemy trenerom za zaangażowanie i zorganizowanie całego obozu. To dzięki Wam właśnie dzieciaki mogą spotykać się na wodzie, zdobywać nowe doświadczenia a przede wszystkim czerpać wiedzę. Dziękujemy wszystkim którzy wzięli udział w obozie i do zobaczenia niebawem na wodzie.

Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych  Projektów w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia / Polska w Euroregionie Pomerania)

19-06-2017 Redakcja

Portal eBarlinek.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników portalu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje. Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.