Pamiętaj, że pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi godziwe warunki w miejscu pracy. Zobacz jakie wyposażenie powinno mieć pomieszczenie socjalne.
Pracodawca powinien zadbać o dobre samopoczucie, komfort oraz bezpieczeństwo pracowników w miejscu pracy. Prawne regulacje mówią, że wszelkie pomieszczenia, ich wyposażenie, a także znajdujące się w nich urządzenia higieniczno-sanitarne powinny być dostosowane do rodzaju stosowanej technologii, ogólnego charakteru pracy, ewentualnych zagrożeń mogących wystąpić na terenie zakładu pracy, a także do ilości zatrudnionych pracowników. Pokój socjalny również musi być urządzony wedle tych norm.
Wyposażenie pokoju socjalnego:
Aneks kuchenny – powinien być możliwie minimalistyczny i prosty, dopasowany do możliwości pomieszczenia socjalnego. Ważne jest także, aby był on łatwy w utrzymaniu czystości. Na aneks kuchenny powinny składać się: zamknięte szafki, zlewozmywak, kosz na śmieci, czajnik elektryczny, mikrofalówka, lodówka, naczynia, sztućce i łatwo dostępne środki czystości między innymi takie jak płyn do naczyń i gąbka. Pamiętajmy również, że pracodawca ma obowiązek udostępnić swoim pracownikom nieodpłatne napoje. W tym przypadku dobrze sprawdzi się łatwo dostępny dystrybutor wody.
Stół i krzesła – Stabilny stół i bezpieczne krzesła dostosowane pod względem ilości zatrudnionych pracowników znacznie podnoszą komfort podczas przebywania w miejscu pracy. Stół i krzesła – tak jak i aneks kuchenny - również powinny być minimalistyczne i łatwe w utrzymaniu czystości.
Urządzenia sanitarnohigieniczne i środki higieny osobistej - Przepisy prawne mówią, że każdy pracownik ma prawo mieć swobodny dostęp do wszelkiego rodzaju urządzeń sanitarnohigienicznych, a także do środków higieny osobistej. Urządzenia powinny być nieustannie utrzymane w czystości, a środki higieny należy uzupełniać na bieżąco. Niestety istnieją firmy nieprzestrzegające tak podstawowych prac pracowniczych. A pamiętajmy, że są to jedne w wielu określonych prawnie zasad BHP, których niezwłocznie należy przestrzegać.
Apteczka – jest to obowiązkowy element miejsca pracy. Ilość apteczek, ich wyposażenie, a także miejsce przechowywania może być różne w zależności od rodzaju i miejsca pracy. Ponadto umiejscowienie apteczki powinno być oznakowane zgodnie w obowiązującymi normami prawnymi. Pamiętajmy również, że przy apteczkach musi znajdować się czytelna instrukcja udzielania pomocy przedlekarskiej.
Szafy ubraniowe – Bezpieczeństwo i komfort pracy pracowników nie mógłby mieć miejsca, gdyby nie zamykane szafy ubraniowe. Jest to niezwykle istotny element wyposażenia pokoju socjalnego. Dlatego? Bowiem szafy ubraniowe umożliwiają swobodne przechowywanie ubrań, kosztownych przedmiotów (telefon, portfel, zegarek zdejmowany na czas pracy), a także innych prywatnych rzeczy pracowników.
Praktyczne szafy ubraniowe dla pracowników, szafy na dokumenty do biura, a także różnego rodzaju niezbędne wyposażenie magazynowe znajdziemy na stronie fami.com.pl
Portal eBarlinek.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników portalu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje. Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
MRS ENGLISH - Język Angielski w małych grupach.Klasy 5 - 7, egzamin 8-klasisty, dorośli.
Działamy w branży elektrycznej i monitoringu Wykonujemy: - Instalacje elektryczne - Instalacje fotowoltaiczne - monitoring ...
wachlarz naszych usług: - Obsługa geodezyjna inwestycji - Tyczenie hali - Tyczenie budynku - sporządzanie map do celów proje...
Dodaj komentarz